Tüketici Haklari – Cayma – İptal İade Koşullari

iade ve değişim koşulları

Market Alışverişlerinde
Fresh Selective’de satışlar ve alışveriş TL kurları üzerinden yapılır.

Fresh Selective, kişisel bilgilerinizi yalnızca kampanyaların başarılı bir şekilde uygulanması ve alışverişinizi kolaylaştırmak için kullanır.

Fresh Selective başka bir nedenle kayıtlı kullanıcıların bilgilerini asla kullanmaz.

Fresh Selective, kampanyalar için kullanıcılara sunulan hediyeler, ürünler veya hizmetlerden sorumlu tutulamaz.

nternet Alışverişlerinde
SİPARİŞ İPTALİ

11.1 TÜKETİCİ tarafından oluşturulan ve ödemesi online ya da kapıda ödeme olarak tamamlanan sipariş, sipariş teslimat grup saatinden 1 saat öncesine kadar iptal edebilir.

11.2 TÜKETİCİ tarafından verilen Sipariş, sipariş sonlandırma ekranında belirtilen tarih ve saate kadar "İptal Et" butonu ile ya da TÜKETİCİ nin üyelik bilgilerinde kayıtlı e-mail adresinize gelen konfirmasyon mailinde belirtilen tarih ve saate kadar "İptal Et" butonu ile iptal edebilir. Siparişin başarıyla iptal edilebilmesi durumunda sipariş iptal onayı ekranda gözükecektir.

11.3 Sipariş için online ödeme yapıldıysa, bu tutar siparişiniz onaylanana kadar banka tarafında açık provizyon olarak gözükmekte ve siparişin teslimatı ile satışa dönüşmektedir. Siparişin, onaylanmadan önce iptal edilmesi durumunda sipariş tutarı TÜKETİCİNİN kartına yansımamış olacaktır. Onaylanan siparişlerin iptal edilmesi durumunda TÜKETİCİ ye 2 (iki) iş günü içinde ödeme tutarı iade edilecektir.

11.4 TÜKETİCİ tarafından oluşturulan ve ödemesi kapıda nakit ya da kapıda kredi kartı olarak seçilen siparişler için teslimat sırasında yapmak istenilen iptallerde pos cihazı üzerinden anında iade işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Sipariş teslimatından birkaç gün sonra yapılacak iptaller için de aynı işlem uygulanmaktadır. Siparşe ek yaparak, ek sipariş oluşturulması durumunda, sipariş iptali ile birlikte ek sipariş de iptal edilmektedir.

AYDINLATMA METNİ
      6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun kapsamında bir kişinin belirlenmesini sağlayacak ismi, soy ismi, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, aracının plakası ve telefon numarası gibi kişisel verilerini kayıt altına alan, bunları (3). Kişiler ile paylaşan biz veri sorumlularının siz ilgili kişileri 6698 sayılı kanun kapsamında aydınlatma yükümlülüğümüz bulunmaktadır. Kişisel verilerinizin korunması hakkı aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 20 maddesi gereğince ilgili kişi sıfatına haiz olan sizlerin kişisel verilerinizin işlenmesini güvence altına almaktadır.

     Söz konusu Aydınlatma yükümlülüğümüz kapsamında siz müşterilerimiz, mal ve hizmet aldığımız (3). Kişilerin kişisel verilerini hangi amaçlar ve koşullarda, hangi süreler içinde, hangi güvenlik tedbirlerini alarak işlediğimiz iş bu aydınlatma metninde sizlere açıklayacağız.



1-Veri Sorumlusu Kimdir?

           Kişisel verilerin nasıl ve hangi koşullarda işlenip kimlere aktarılacağına karar veren veri sorumlusu Levent Mh Güvercin Sk No:4 Beşiktaş İstanbul adresinde faaliyette bulunan Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti dir.



2-Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic. Ltd. Şti Kişisel Verileri Neden İşliyor?

Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti, 6698 Kişisel Verileri Koruma Kanunun, Türk Ceza Kanunun ve ilgi mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel bilgilerinizi kaydedebilecek, saklayabilecek, güncelleyebilecek, üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, sınıflandırabilecek ve işleyebilecektir.



Kişisel verileriniz şu amaçlarla kullanılmaktadır:

Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden alışveriş yapanın kimlik bilgilerini teyit etmek,
İletişim için adres, telefon numarası ve e posta adresini kaydetmek,
Mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili maddeleri tahtında akdettiğimiz sözleşmelerin koşulları, güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili müşterilerimiz ile iletişime geçmek, gerekli bilgilendirmeleri yapabilmek,
Elektronik (internet/mobil vs.) veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlemek,
Mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili maddeleri tahtında akdettiğimiz sözleşmeler uyarınca üstlenilen yükümlülükleri ifa etmek,
Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verebilmek,
Müşterilerimize daha iyi bir alışveriş deneyimini sağlamak, "müşterilerimizin ilgi alanlarını dikkate alarak" müşterilerimizin ilgilenebileceği ürünlerimiz hakkında müşterilerimize bilgi verebilmek, kampanyaları aktarmak,
Hizmetlerimiz ile ilgili müşteri şikâyet ve önerilerini değerlendirebilmek.


3-Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic. Ltd. Şti Hangi Kişisel Verileri İşliyor?

 Veri sorumlusu sıfatına sahip şirketimiz, gerek hizmet verdiği müşterilerinin, gerekse mal ve hizmet alımı yaptığı 3. Kişilerin ticari iş ilişkisi kapsamında tarafların (veya temsilcilerinin/personelinin) ve ilgililerin ad-soyad, T.C. kimlik numarası, telefon numarası, adresi, imza sirküleri, iletişim bilgileri, ünvan/iş bölümü, yeterlilik belgesi, meslek odası bilgisi gibi gerekli mesleki bilgileri ve hesap numarası bilgisi, e mail adresi, fatura, çek, senet bilgileri, kredi kartı bilgileri gibi finansal bilgiler gibi ilgili kişilere ait kişisel verileri sözleşmenin müzakeresi, kurulması, ifası ve ispatı amacıyla işlemektedir.       



4-Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic. Ltd. Şti Kişisel Verileri Hangi Yöntem ile Topluyor?

Veri Sorumlusu sıfatına sahip şirketimiz kişisel verilerinizi farklı kanallarla ve farklı hukuki sebeplere dayanarak ticari faaliyetlerimizi denetlemek ve yürütmek amacıyla dijital ortamlarda elektronik yöntemlerle, fiziksel ortamlarda kâğıt üzerinde toplanmaktadır.

https://www.fresh.com.tr/ web sitesinden veya mobil uygulamalardan işlem yapan müşterilerimizin siteye üye olabilmek ya da siteden ürün alabilmek amacı ile verdikleri kişisel verilerine ait bilgiler, müşterilerimizin rızaları ve mevzuat hükümleri uyarınca şirketimiz tarafından işlenmektedir.

Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti ait olan https://www.fresh.com.tr/ web sitesi çerez (cookie) kullanan bir sitedir. Çerez kullanımına ilişkin olarak sitemizde yer alan Çerez Politikası metnimizi inceleyebilirsiniz. Veri sorumlusu olarak 6698 sayılı Kanun gereğince kişisel verileriniz işleyebilmemiz için öncelikli özgür iradeniz ile bilgilendirmeye dayalı olarak belirli bir konu için alacağımız açık rızanıza ihtiyaç durmaktayız. Ancak açık rızanız bulunmasa da Kanunda sayılan bazı durumlarda kişisel verileriniz açık rızanıza ihtiyaç duyulmadan da şirketimiz tarafından işlenebilecektir. Eğer kişisel veri işleme sebebi kanunlardan kaynaklandıysa, rızanızı veremeyecek bir durumdaysanız ve kişisel verilerin işlenmesi sizin için hayati öneme sahip ise, şirketimizin meşru menfaati var ise, kanunlardan kaynaklanan yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacı ile, kişisel veriler aleni hale getirildi ise, bir hakkın tesisi korunması için kişisel verilerinizin işlenmesi zorunlu ise, kişisel verileriniz işlenebilecektir.

Sizlerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliğiniz, sağlığınıza dair veriler, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileriniz ile biyometrik ve genetik verileriniz sizlerin özel nitelikli kişisel verilerinizdir. Özel nitelikli kişisel verileriniz sadece kanundan kaynaklanması ve hukuki sorumluluğumuzu yerine getirebilmek amacı ile amacı ile işlenebilecektir.



5-Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti Kişisel Verileri Neden Muhafaza Ediyor?

Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti elektronik( Sunucular, Yazılımlar, sabit ya da taşınabilir diskler, optik diskler, Bilgi güvenliği cihazları, kişisel bilgisayarlar, mobil cihazlar, taşınabilir bellekler, yazıcı, tarayıcı, fotokopi makinası, bulut ortamlar,) ve elektronik olmayan ortamlarda(Kağıt, manuel veri kayıt sistemleri, yazılı, basılı, görsel ortamlar) işlediği kişisel verileri ilgili mevzuatta öngörülen süre kadar muhafaza etmektedir. Bu kapsamda kişisel veriler; Türk Ticaret Kanunu, Borçlar Kanunu, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, İş Kanunu, Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında kanun ve bu kanunlar uyarınca yürürlükte olan diğer ikincil düzenlemeler çerçevesinde öngörülen saklama süreleri kadar saklanmaktadır.

Şirketimiz, faaliyetleri çerçevesinde işlemekte olduğu kişisel verileri aşağıdaki amaçlar doğrultusunda saklar.

Şirketimiz tarafından sunulan Mal ve hizmetleri tanıtmak, üyeleri tanımak ve iletişimi arttırmak, imajı arttırmak, ürün, hizmet ve iletişimini geliştirmek, müşteri anketi, müşteri memnuniyeti uygulamaları ve bilgilendirmeleri yapabilmek, denetim, veri analizi, araştırma, istatistiksel çalışma, trendleri anlama, pazarlama ve reklam hizmetlerinde kullanmak,
Şirket’in ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası,
Şirket’in ve Şirket’le iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari-iş güvenliğinin temini,
Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden alışveriş yapanın/yaptıranın kimlik bilgilerini teyit etmek, iletişim için adres ve diğer gerekli bilgileri kaydetmek, elektronik (internet/mobil vs.) veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlemek,
Müşteri ve tedarikçilerimizin danışma hizmeti temin sürecini yürütmek,
İlgili mevzuat hükümleri gereği akdettiğimiz sözleşmeler uyarınca üstlenilen yükümlülükleri ifa etmek, yasal yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek ve yürürlükteki mevzuattan doğan haklarımızı kullanabilmek,
Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verebilmek,
Doğabilecek uyuşmazlıklarda delil olarak kullanmak,
Şirket işe alım ve çalışan süreçlerinin planlanması Ürün ve hizmetlerin satış ve pazarlaması için Pazar araştırması faaliyetlerinin planlanması ve icrası,
Lojistik faaliyetlerinin planlanması ve icrası,
İşlem ve bilgi güvenliğini sağlamak, hileli veya yasadışı faaliyetleri içerebilecek işlemleri önlemek,
Müşterilere daha iyi bir alışveriş deneyimi sağlamak,
Kişiselleştirilmiş alışveriş hizmeti sunmak (müşteri anketi, müşteri memnuniyeti uygulama ve bilgilendirmelerini yapabilmek, denetim, veri analizi, araştırma, istatistiksel çalışma, trendleri anlama, pazarlama ve reklam hizmetlerinde kullanmak),
Yasal mevzuat kapsamında bulunan yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
Web sitemizi ve uygulamalarımızı daha kolay kullanılır hale getirmek,
İlgili Kişinin şikâyet, soru, talep ve önerilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve karşılanması;
Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası
Hukuk İşlerinin takibi ve yürütülmesi,
Sözleşme süreçlerinin ve/veya hukuki taleplerin takibi,
Üyelerimizi tanımak ve iletişimimizi geliştirmek,
Müşterilerimize daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, daha uygun hizmetler ve ürünler geliştirilebilmesi ve bunların kesintisiz olarak sürdürülebilmesi
İş ortakları ve/veya tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi,
Acil durum yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası
Finans ve/veya muhasebe işlerinin takibi,
Yönetim Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi,
Yatırım Süreçlerinin Yürütülmesi,
Veri Sorumlusu Operasyonlarının Güvenliğinin Temini,
Ücret Politikasının Yürütülmesi,
Talep / Şikayetlerin Takibi,
Stratejik Planlama Faaliyetlerinin Yürütülmesi
Sosyal Sorumluluk ve Sivil Toplum Aktivitelerinin Yürütülmesi
Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
Performans Değerlendirme Süreçlerinin Yürütülmesi
Organizasyon ve Etkinlik Yönetimi
Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
Mal / Hizmet Üretim ve Operasyon Süreçlerinin Yürütülmesi
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
Mal / Hizmet Satın Alım Süreçlerinin Yürütülmesi
İş Sürekliliğinin Sağlanması Faaliyetlerinin Yürütülmesi
İş Süreçlerinin İyileştirilmesine Yönelik Önerilerin Alınması Ve Değerlendirilmesi
İş Sağlığı / Güvenliği Faaliyetlerinin Yürütülmesi
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi
İnsan Kaynakları Süreçlerinin Planlanması
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
Fiziksel Güvenliğinin Temini,
Firma / Ürün / Hizmetlere Bağlılık Süreçlerinin Yürütülmesi
Finans ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi,


6-Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti Kişisel Verileri Hangi Sebeplerle İmha Ediyor?

Şirketimiz aşağıda ayrıntılı olarak açıklandığı üzere kişisel verinizin işlenme amacı ortadan kalktığı andan itibaren derhal işlenen kişisel verinizi imha eder.

Söz konusu imha nedenleri;

Kişisel verilerin saklanmasına ilişkin yasalarla belirlenmiş sürelerin sona ermesi,
Veri sorumlusu sıfatına sahip şirketimiz tarafından belirlenen imha süresinin sona ermesi,
Kişisel verileri işlemeye esas teşkil eden ilgili mevzuat hükümlerinin değiştirilmesi veya ilgası,
İlgili sözleşmenin hiç kurulmamış olması, sözleşmenin geçerli olmaması, sözleşmenin kendiliğinden sona ermesi, sözleşmenin feshi veya sözleşmeden dönülmesi,
Kişisel verilerin işlenmesini gerektiren amacın ortadan kalkması,
Kişisel verileri işlemenin hukuka veya dürüstlük kuralına aykırı olması,
Kişisel verileri işlemenin sadece açık rıza şartına istinaden gerçekleştiği hallerde, ilgili kişinin rızasını geri alması,
İlgili kişinin, hakları çerçevesinde kişisel verileri işleme faaliyetine ilişkin yaptığı başvurunun şirketimiz tarafından kabul edilmesi,
Şirketimizin, ilgili kişi tarafından kişisel verilerinin silinmesi veya yok edilmesi talebi ile kendisine yapılan başvuruyu reddetmesi, verdiği cevabın yetersiz bulunması veya kanunda öngörülen süre içinde cevap vermemesi hallerinde; KVK Kuruluna şikâyette bulunulması ve bu talebin Kurul tarafından uygun bulunması,
Kişisel verilerin saklanmasını gerektiren azami sürenin geçmiş olmasına rağmen, kişisel verileri daha uzun süre saklamayı haklı kılacak herhangi bir şartın mevcut olmaması
Kişisel Verileri Koruma Kanunu’ nun 5. ve 6. maddelerindeki kişisel verilerin işlenmesini gerektiren şartların ortadan kalkması.


7-Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti Kişisel Verileri Korunması İçin Hangi Teknik ve İdari Tedbirleri Alıyor?

Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması, hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi ile kişisel verilerin hukuka uygun olarak imha edilmesi için Kanunun 12’nci maddesiyle Kanunun 6 ‘ncı maddesi dördüncü fıkrası gereği özel nitelikli kişisel veriler için Kurul tarafından belirlenerek ilan edilen yeterli önlemler çerçevesinde Şirket tarafından teknik ve idari tedbirler alınır.



Teknik tedbirler;

Ağ güvenliği ve uygulama güvenliği sağlanmaktadır.
Ağ yoluyla kişisel veri aktarımlarında kapalı sistem ağ kullanılmaktadır.
Anahtar yönetimi uygulanmaktadır.
Bilgi teknolojileri sistemleri tedarik, geliştirme ve bakımı kapsamındaki güvenlik önlemleri alınmaktadır.
Bulutta depolanan kişisel verilerin güvenliği sağlanmaktadır.
Erişim logları düzenli olarak tutulmaktadır.
Güncel anti-virüs sistemleri kullanılmaktadır.
Güvenlik duvarları kullanılmaktadır.
Kişisel veri güvenliğinin takibi yapılmaktadır.
Kişisel veriler mümkün olduğunca azaltılmaktadır.
Kişisel veriler yedeklenmekte ve yedeklenen kişisel verilerin güvenliği de sağlanmaktadır.
Kullanıcı hesap yönetimi ve yetki kontrol sistemi uygulanmakta olup bunların takibi de yapılmaktadır.
Kurum içi periyodik ve/veya rastgele denetimler yapılmakta ve yaptırılmaktadır.
Log kayıtları kullanıcı müdahalesi olmayacak şekilde tutulmaktadır.
Mevcut risk ve tehditler belirlenmiştir.
Özel nitelikli kişisel veri güvenliğine yönelik protokol ve prosedürler belirlenmiş ve uygulanmaktadır.
Özel nitelikli kişisel veriler elektronik posta yoluyla gönderilecekse mutlaka şifreli olarak ve KEP veya kurumsal posta hesabı kullanılarak gönderilmektedir.
Özel nitelikli kişisel veriler için güvenli şifreleme / kriptografik anahtarlar kullanılmakta ve farklı birimlerce yönetilmektedir.
Saldırı tespit ve önleme sistemleri kullanılmaktadır.
Sızma testi uygulanmaktadır.
Siber güvenlik önlemleri alınmış olup uygulanması sürekli takip edilmektedir.
Şifreleme yapılmaktadır.
Taşınabilir bellek, CD, DVD ortamında aktarılan özel nitelikli kişiler veriler şifrelenerek aktarılmaktadır.
Veri kaybı önleme yazılımları kullanılmaktadır.


İdari Tedbirler;
Çalışanlar için veri güvenliği hükümleri içeren disiplin düzenlemeleri mevcuttur.
Çalışanlar için veri güvenliği konusunda belli aralıklarla eğitim ve farkındalık çalışmaları yapılmaktadır.
Çalışanlar için yetki matrisi oluşturulmuştur.
Erişim, bilgi güvenliği, kullanım, saklama ve imha konularında kurumsal politikalar hazırlanmış ve uygulamaya başlanmıştır.
Gizlilik taahhütnameleri yapılmaktadır.
Görev değişikliği olan ya da işten ayrılan çalışanların bu alandaki yetkileri kaldırılmaktadır.
İmzalanan sözleşmeler veri güvenliği hükümleri içermektedir.
Kağıt yoluyla aktarılan kişisel veriler için ekstra güvenlik tedbirleri alınmakta ve ilgili evrak gizlilik dereceli belge formatında gönderilmektedir.
Kişisel veri güvenliği politika ve prosedürleri belirlenmiştir.
Kişisel veri güvenliği sorunları hızlı bir şekilde raporlanmaktadır.
Kişisel veri içeren fiziksel ortamlara giriş çıkışlarla ilgili gerekli güvenlik önlemleri alınmaktadır.
Kişisel veri içeren fiziksel ortamların dış risklere (yangın, sel vb.) karşı güvenliği sağlanmaktadır.
Kişisel veri içeren ortamların güvenliği sağlanmaktadır.
Veri işleyen hizmet sağlayıcılarının veri güvenliği konusunda belli aralıklarla denetimi sağlanmaktadır.
Veri işleyen hizmet sağlayıcılarının, veri güvenliği konusunda farkındalığı sağlanmaktadır.


8-Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti Kişisel Verileriniz Kimlere Aktarılabilir?

Yukarıda sayılan amaçlarla verileriniz işlenir, güvenle saklanır ve yasal mevzuat ya da açık rızanız bulunmadığı müddetçe 3. Kişilerle kesinlikle paylaşılmaz. Açık rızanızın olmamasına rağmen eğer 6698 sayılı kişisel verilerin korunması hakkında kanunun (8). maddesi kapsamında belirtilen koşulların bulunması durumunda kişisel verileriniz yurtiçinde açık rızanız alınmadan da aktarılabilir. Kişisel Verileriniz; TTK, VUK, gibi yasal mevzuattan kaynaklı yükümlülükler gereği yetkili kamu kurum/kuruluşlarına, finansal riskleri değerlendirmek amacıyla aracı finans kuruluşlarına, denetim süreçlerinin yürütülmesi amacıyla bağımsız denetim firmalarına, mesleki eğitim hizmeti veren aracı eğitim kurumlarına, iş ortaklarımıza, iştirakler, hissedar, gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri, tedarikçiler ve iş süreçlerimizde destek aldığımız yerel/uluslararası kuruluşlara, hukuki dayanaklar ve rızanız çerçevesinde aktarılabilecektir.



9-İlgili Kişi Sıfatı ile Sahip Olduğunuz Haklarınız Nelerdir?

   6698 sayılı yasanın (11). Maddesi uyarınca kişisel verilerinizle ilgili olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz;

Kişisel veri işlenip işlenmediğini şirketimize başvuru yaparak öğrenme,
Kişisel veriler işlenmişse buna şirketimizden ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını şirketimize sorarak öğrenme,
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini şirketimizden isteme, yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
KVKK’da öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına. Burada maddeler halinde yazılmış olan haklarınızı veri sorumlusu sıfatına sahip şirketimize başvuru yaparak kullanabilirsiniz. Veri sorumlusuna yapılacak başvuru hakkında ayrıntılı bilgi almak amacı ile VERİ SORUMLUSUNA BAŞVURU USUL VE ESASLARI HAKKINDA TEBLİĞ inceleyebilirsiniz.


10-Veri Sorumlusu ve İlgili Kişi Bilgi Talep Yöntemleri Nelerdir?

            KVK Kanunu gereği yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun belirlediği diğer yöntemlerle ve aşağıda belirtilen kanallar ile Şirketimize iletebilirsiniz.

            İlgili kişi olarak taleplerinizi, yazılı olarak kimliğinizi tespit edici gerekli belgeleri de sağlayarak Şirketimize iletmeniz gerekmektedir. Bu çerçevede, Şirketimize KVK Kanunu’nun 11. maddesi kapsamında yapacağınız başvuruların sağlıklı ve hızlı şekilde yönetilmesi için, info@fresh.com.tr adresinde Kişisel Verilerin Korunması başlığı altında "İlgili Kişi Bilgi Talep Formu” belgesini kullanmanızı, talebinize göre istenebilecek belge/bilgileri ve kimliğinizi tespit edici gerekli belgeleri de sağlayarak bizzat elden ya da posta yolu ile yapılmasını öneriyoruz.


Gizlilik İlkeleri
GİZLİLİK İLKELERİMİZ

Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti’ ne (Fresh Selective) ait https://www.fresh.com.tr/ adresinin kullanımı sırasında girdiğiniz veya herhangi bir şekilde sağladığınız, ad-soyad, ikametgâh adresi, teslimat adresi, e-posta adresi,telefon numarası Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası gibi bilgileriniz veya teslim yapılacak kişinin adresi, adı-soyadı gibi üçüncü kişi bilgileri, (kredi kartı bilgileri hariç olmak üzere) saklanmaktadır. Site’nin kullanımı sırasında girdiğiniz her tür bilgiye sadece tarafınızca ulaşılabilmekte ve bu bilgiler tarafınızca değiştirilebilmektedir.

Kullanıcı, Site’nin kullanımı esnasında sağlamış olduğu ve Fresh Selective nezdinde tutulan kişisel bilgilerinin (isim, soyadı, unvan, adres, telefon, faks, e- posta vb.), Fresh Selective tarafından, hizmet ve ürünlerin pazarlanması amacıyla temsilcileri vasıtası ile gerek e-posta, telefon, faks veya SMS yoluyla gerekse de posta yoluyla Kullanıcı ile irtibat kurulması, hizmet ve ürünlerin tanıtımı, yeni ürünler veya kullanıcının ilgisini çekebileceği düşünülen diğer bilgiler hakkında promosyon niteliğindeki e-postaların gönderilmesi amaçlarıyla kullanılabileceğine muvafakat eder.

Fresh Selective, Kullanıcıdan hiçbir şekilde, e-posta veya sms yoluyla kullanıcı adı, kredi kartı bilgileri veya diğer kişisel bilgilerini talep etmemekte olup, Kullanıcı, Fresh Selective’dan geldiği şeklinde yansıtılabilecek bu tür iletilere cevap vermemelidir.

İşbu Şartlar, Site’nin Kullanıcısı olduğunuz sürece geçerli olacaktır. Ancak, bu Şartlar’ın fikri mülkiyete ilişkin belirli hükümleri, gizliliğe ilişkin hükümleri Site’nin Kullanıcısı olmaktan çıkmanız durumunda dahi, Kullanıcı sıfatından bağımsız olarak yürürlükte olmaya devam edecektir.

Site kapsamında sunulan hizmetler ve bilgilere ilişkin her tür şikâyet ve itirazlarınızı veya aşağıdaki adrese iletebileceğinizi gibi, bilgi@Fresh Selective.com.tr adresine bildirebilirsiniz. Site de yer alan herhangi bir unsurun, İşbu Şartları ihlal ettiği kanaatinde iseniz, İşbu şartlarda belirtilen iletişim bilgileri üzerinden bizimle iletişime geçiniz. Herhangi bir zamanda e mail gönderim listemizden çıkmak isterseniz, gönderdiğimiz maillerin alt kısmında bulunan "Fresh Selective'dan e-posta almak istemiyorsanız buraya tıklayınız” linkine tıklayarak e-bülten üyeliğinden tek tıkla , kolayca çıkabilirsiniz.

Ayrıntılı bilgi almak için Kişisel Verilerin Korunması Hakkında açıklama ve Aydınlatma Metnini inceleye bilirsiniz.



Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti

Levent Mh Güvercin Sk No:4 Beşiktaş İstanbul

Mersis No: 0381090616400001

E Posta : info@fresh.com.tr

Kullanım Şartları
Fresh Selective’de satışlar ve alışveriş TL kurları üzerinden yapılır.

Fresh Selective, kişisel bilgilerinizi yalnızca kampanyaların başarılı bir şekilde uygulanması ve alışverişinizi kolaylaştırmak için kullanır.

Fresh Selective başka bir nedenle kayıtlı kullanıcıların bilgilerini asla kullanmaz.

Fresh Selective, kampanyalar için kullanıcılara sunulan hediyeler, ürünler veya hizmetlerden sorumlu tutulamaz.

Kişisel Verilerin Korunması Hakkında
Fresh Selective’de satışlar ve alışveriş TL kurları üzerinden yapılır.

Fresh Selective, kişisel bilgilerinizi yalnızca kampanyaların başarılı bir şekilde uygulanması ve alışverişinizi kolaylaştırmak için kullanır.

Fresh Selective başka bir nedenle kayıtlı kullanıcıların bilgilerini asla kullanmaz.

Fresh Selective, kampanyalar için kullanıcılara sunulan hediyeler, ürünler veya hizmetlerden sorumlu tutulamaz.

Mesafeli Satış Sözleşmesi
Değerli kullanıcılar, internet web sitemize girerek üyelik işlemlerini gerçekleştirdiğiniz anda satış sözleşmesini okuduğunuz ve onayladığınız kabul edilecektir. Tarafımızca söz konusu sözleşmeyi okumanız tavsiye edilir.



Madde – 1 KONU

İş bu sözleşmenin konusu, Sözleşmenin 2 nci maddesinde ayrıntılı bilgileri verilmiş olan SATICININ, SATICIYA ait https://www.fresh.com.tr/ internet sitesinde satışa sunmuş olduğu ürünlerin satışının, TÜKETİCİYE tesliminin ve geri iade edilmesinin nasıl ve hangi koşullarda yapılacağının tespit edilmesi ile 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanunun; Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin neler olduğunun belirlenmesi amacıyla düzenlenmiştir.



Madde – 2 SATICI BILGILERI

Ünvan: Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti

Adres : Levent Mh Güvercin Sk No:4 Beşiktaş İstanbul

Mersis No: 0381090616400001

E Posta : info@fresh.com.tr



Madde –3 TÜKETİCİ BILGILERI

3.1 Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic. Ltd. Şti ’ne ait e-ticaret mağazası olan https://www.fresh.com.tr/ adresine üye olup alışveriş yapan tüm TÜKETİCİLER. (Bundan sonra TÜKETİCİ olarak anılacaktır).



Madde-4 TÜKETİCİNİN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ

4.1 TÜKETİCİ, SATICI ya ait https://www.fresh.com.tr/ sitesinde yer alan Sözleşme konusu ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

4.2 TÜKETİCİ, talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan SATICI ya ait iletişim bilgilerini kullanarak Web sitesi üzerinden ulaştırabilir.

4.3 TÜKETİCİ, işbu Sözleşmeyi ve Ön Bilgilendirme Formu ’nu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce SATICI tarafından TÜKETİCİ ’ye verilmesi gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete ait temel özellikler, mal veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.

4.4 Mal veya hizmetin tesliminden sonra TÜKETİCİYE ait kredi kartının SATICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal veya hizmetin bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde SATICIYA iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı’ya aittir.



Madde – 5 GENEL HÜKÜMLER

5.1- TÜKETİCİ, Madde 4’te belirtilen sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme sekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

5.2- Sözleşme konusu ürün, TÜKETİCİ den başka bir kişi veya kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi veya kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

5.3- Sözleşme konusu ürünün teslimatı için iş bu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanmış olması ve satış bedelinin TÜKETİCİ nın tercih ettiği ödeme sekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Ürün satış fiyatı, teslimat masrafları, taşıma araçlarına ilişkin bedeller ve diğer her türlü vergi, resim, harç gibi ek ücretler, TÜKETİCİNİN seçtiği kredi kartından veya diğer ödeme yönteminden, sipariş verildiğinde tahsil edilecektir.

5.4- Ürünün tesliminden sonra TÜKETİCİ ye ait kredi kartının TÜKETİCİ nin kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI ya ödememesi halinde, TÜKETİCİ kendisi veya satış sözleşmesinde belirttiği kişi veya kuruma teslim edilmiş olan ürünü (3) iş günü içinde SATICI ya göndermek zorundadır. Böyle bir durumda nakliye giderleri TÜKETİCİ ye aittir.

5.5- SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu TÜKETİCİ ye bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde TÜKETİCİ siparişinin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. TÜKETİCİ nin siparişi iptal etmesi halinde, SATICI (7) gün içinde TÜKETİCİ ye ait kredi kartı fişinin iptali ve ilgili tutarın TÜKETİCİ nin hesabına iade edilmesi konusunda ilgili banka nezdinde girişimde bulunur ve yapılan işlem elektronik posta aracılığı ile TÜKETİCİ ye bildirilir. Böyle bir durumda ilgili bankadan kaynaklanan gecikmelerden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

5.6- İş bu sözleşme, internet sitesinde kayıt için gerekli olan bölümler doldurulup, GSM numarası onayladıktan sonra, şifresini girerek, işbu koşullar dâhilinde internet sitesini kullanmaya başlayan TÜKETİCİ tarafından elektronik olarak onaylandıktan sonra geçerlilik kazanır.

5.7- TÜKETİCİ, online ödeme yöntemini seçmesi durumunda, bir kereye mahsus olmak üzere kredi kartı bilgilerini sisteme girer ve bu bilgiler daha sonraki kullanımlarda bir daha ödeme bilgilerini girmeyi gerektirmeden kullanılır. Online ödeme sistemi altyapısı MasterCard tarafından sağlanmaktadır. SATICI, kredi kartının ilk altı hanesi ve son iki hanesini sistemlerinde muhafaza etmektedir. TÜKETİCİ, internet sitesinde birden fazla kredi kartı ya da ödeme aracı tanımlayarak seçtiği kredi kartı ya da ödeme aracı ile işlem yapabilir.

5.9- TÜKETİCİ, internet sitesi aracılığıyla SATICI tarafından sunulan hizmetlerden yararlanabilmek amacıyla kullandığı sistem erişim araçlarının (kullanıcı ismi, şifre vb.) güvenliği, saklanması, üçüncü kişilerin bilgisinden uzak tutulması ile ilgili tüm sorumluluğun tamamen kendisine ait olduğunu kabul eder. Kredi kartıyla da diğer ödeme araçlarına ilişkin bilgileri 3. kişiler ile paylaşmamak, bu bilgileri 3. kişiler tarafından kullanılan internet sitesine tanımlamamak müşterinin sorumluluğundadır.

5.10- Ürün, TÜKETİCİ nin sipariş verirken bildirdiği adrese teslim edilir, sonradan adres değiştirilemez. TÜKETİCİ ya da belirlediği alıcının teslimat adresinde bulunmaması, teslim almaması veya hatalı adres bildirilmesi durumunda SATICI, hiçbir sorumluluk kabul etmez, bu durumda SATICI, edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş kabul edilecektir. Bu nedenle, müşterinin ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün müşterinin kusurundan dolayı beklemiş olması ve/veya ürünün teslim edilememesi nedeniyle SATICIYA iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de müşteriye aittir. SATICI, bu durumu suiistimal eden müşteriye hizmet vermeyi durdurabilir.

5.11-TÜKETİCİ, üye işyerine ait ürün sipariş ettiğinde, SATICI sadece bir aracı olarak hareket eder ve bu nedenle üye işyeri tarafından sunulan ürün kalitesinden, doğru sağlanmasından ya da üye işyerinin müşteriye internet sitesi üzerinden sunduğu ürün nedeniyle vermiş olduğu zararın tazmininden sorumlu olamaz.



Ma

dde – 6 SÖZLEŞME KONUSU VE ÜRÜN BILGILERI:



Mal/Ürün veya Hizmetin; Türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi, Adedi, Satış Bedeli ve Ödeme Sekli,

https://www.fresh.com.tr/

 web adresinde belirtildiği gibi olup, bu vaatler TÜKETİCİ ye bildirilmeden değişiklik gösterebilmektedir.



Madde-7 TESLİM SÜRESİ

7.1 SATICI, web sitesinden ya da online uygulama üzerinden vereceğiniz siparişlerinizde, seçilen adrese:

10 Km’ye kadar siparişleriniz 30-45 dakika içerisinde,

20 Km’ye kadar siparişleriniz 70-85 dakika içerisinde,

30 Km’ye kadar siparişleriniz 100-125 dakika içerisinde,

40 Km ve üzeri mesafedeki siparişleriz ilgili lojistik hizmete etki eden faktörler çerçevesinde en kısa sürede tarafınıza ulaştırılır.

7.2 SATICI güvencesiyle teslimatı kapınıza kadar gerçekleştirilecek ürünler, gerekli önlemler alınarak, bozulmaya ya da kırılmaya karşı her türlü tedbir kapsamında, özel personel kadromuz ve özel araçlarımızla kapınıza teslim edilecektir.

7.3 Siparişiniz aşamasında SATICI tarafından kaynaklı bir hata söz konusu olduğu takdirde anında gereken işlem yapılacaktır. Söz konusu teslim süreleri, SATICI’nin teslimatı gerçekleştirmeyi hedeflediği tahmini ve bağlayıcı olmayan sürelerdir. Ürünün hedeflenen süre içerisinde teslim edilememesinden SATICI sorumlu tutulamaz.



Madde – 8 CAYMA HAKKI:

8.1      TÜKETİCİ, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren satın almış olduğu ürünün özelliklerine 14(on dört) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılabilmesi için bu süre içinde SATICI ya ait internet sitesinde yer alan elektronik posta adresi üzerinden bildirimde bulunulması gerekmektedir. Bu hakkın kullanılması halinde, satış faturası aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedelinin TÜKETİCİ nin kredi kartı hesabına iade edilmesi için SATICI ilgili banka nezdinde girişimde bulunur. Ürün bedelinin iadesinde banka tarafındaki aksaklıklardan dolayı SATICI sorumlu tutulamaz. Satış faturasının aslinin gönderilmemesi durumunda katma değer vergisi ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilmez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli TÜKETİCİ ye aittir.



Madde -9 CAYMA BİLDİRİMİNİN YAPILACAĞI İLETİŞİM BİLGİSİ

Cayma bildirimi;

a. info@fresh.com.tr adresine e-posta gönderilebilir,

b- Levent Mh Güvercin Sk No:4 Beşiktaş İstanbul / Türkiye adresine posta yoluyla gönderilebilir.

Cayma beyanı, başka bir işlemle karışıklığı önleyecek şekilde açık olmalıdır. İçeriğinde muhakkak sözleşme numarası yazmalıdır. Sözleşme numarası belirtilmeyen/yazılmayan cayma bildirimlerinin işleme alınması mümkün olmadığından, bu beyanlar geçersiz sayılacaktırlar. Cayma bildirimde işbu metnin sonundaki form da kullanılabilir



MADDE 10 – CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK DURUMLAR

Tüketici Aşağıdaki Sözleşmelerde Cayma Hakkını Kullanamaz

a) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

b) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.



MADDE 11 SİPARİŞ İPTALİ

11.1 TÜKETİCİ tarafından oluşturulan ve ödemesi online ya da kapıda ödeme olarak tamamlanan sipariş, sipariş teslimat grup saatinden 1 saat öncesine kadar iptal edebilir.

11.2 TÜKETİCİ tarafından verilen Sipariş, sipariş sonlandırma ekranında belirtilen tarih ve saate kadar "İptal Et" butonu ile ya da TÜKETİCİ nin üyelik bilgilerinde kayıtlı e-mail adresinize gelen konfirmasyon mailinde belirtilen tarih ve saate kadar "İptal Et" butonu ile iptal edebilir. Siparişin başarıyla iptal edilebilmesi durumunda sipariş iptal onayı ekranda gözükecektir.

11.3 Sipariş için online ödeme yapıldıysa, bu tutar siparişiniz onaylanana kadar banka tarafında açık provizyon olarak gözükmekte ve siparişin teslimatı ile satışa dönüşmektedir. Siparişin, onaylanmadan önce iptal edilmesi durumunda sipariş tutarı TÜKETİCİNİN kartına yansımamış olacaktır. Onaylanan siparişlerin iptal edilmesi durumunda TÜKETİCİ ye 2 (iki) iş günü içinde ödeme tutarı iade edilecektir.

11.4 TÜKETİCİ tarafından oluşturulan ve ödemesi kapıda nakit ya da kapıda kredi kartı olarak seçilen siparişler için teslimat sırasında yapmak istenilen iptallerde pos cihazı üzerinden anında iade işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Sipariş teslimatından birkaç gün sonra yapılacak iptaller için de aynı işlem uygulanmaktadır. Siparşe ek yaparak, ek sipariş oluşturulması durumunda, sipariş iptali ile birlikte ek sipariş de iptal edilmektedir.



MADDE12 YETKİLİ MERCİİ

2021 yılı için tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurularda değer:

Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda, 2021 yılı için başvurularda değeri 7 bin 550 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, büyükşehir statüsünde olan illerde 7 bin 550 TL ile 11 bin 330 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri'ne başvurulacak.

Büyükşehir belediyesi statüsünde olan illerde değeri 7.550 (Yedi bin beş yüz elli) Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,

Büyükşehir belediyesi statüsünde olan illerde değeri 7.650 (beş bin altı yüz elli) Türk Lirası ile 11.330 (sekiz bin dört yüz seksen) Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri, görevlidir. Yukarıdaki parasal sınırların Ticaret Bakanlığı tarafından yeniden belirlenmesi mümkün olup, başvuruda bulunmadan önce ilgili yıla ait parasal sınırların teyit edilmesi TÜKETİCİ’nin sorumluluğundadır.

Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine değil, tüketici mahkemelerine başvuru yapılır.



MADDE 13. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

13.1. SATICI, kişisel verilerinizin korunmasına yüksek önem vermektedir. Kişisel verilerinize ilişkin düzenlemelere erişmek için aşağıdaki bağlantılara tıklayabilirsiniz:

Kişisel Verilerinizin Korunmasına İlişkin Aydınlatma Metni

Müşteri Kişisel Verilerinin Korunması Politikası

13.2. Müşteri, internet sitesi/uygulamada oluşturulmuş her bir kullanıcı için yalnızca bir adet GSM numarası tanımlanabileceğini, tanımlanan GSM numarasının değiştirilemeyeceğini, yeni bir GSM numarasının ancak internet sitesi/uygulama üzerinde yeni bir kullanıcı oluşturulması halinde tanımlatılabileceğini, kayıtlı GSM numarasıyla yapacağı her türlü işlemden bizzat kendisinin sorumlu olduğunu; kabul, beyan ve taahhüt eder.



MADDE 14 FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI

14.1. SATICININ; hizmetleri, fikri mülkiyet hakları, SATICI ticari markaları, SATICI ticari görünümü veya internet sitesinin tasarım, metin, imge, html kodu ve diğer kodlar da dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, tüm unsurları, her tür ayni ve şahsi hakları, ticari bilgi ve know-how'a yönelik tüm hakları münhasıran SATICIYA aittir.

14.2. TÜKETİCİ, SATICININ hizmetlerini ve SATICININ yukarıda sayılan çalışmalarını ticari amaçla kullanamaz, çoğaltamaz, dağıtamaz veya bunlardan türetilmiş çalışmalar yapamaz veya hazırlayamaz.

14.3. Müşteri, internet sitesi dahilinde bulunan, SATICININ markasına ve/veya başka bir üçüncü kişilere ait resimleri, metinleri, görsel ve işitsel imgeleri, video kliplerini, dosyaları, veri tabanlarını, katalogları ve listeleri çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, dağıtmayacağını, işlemeyeceğini kabul eder.



MADDE 15 YÜRÜRLÜK

15 (On beş) maddeden ibaret bu Sözleşme, taraflarca okunarak, TÜKETİCİ tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.

 

Cayma Hakkı Kullanımında Doldurulması Gereken Form

Cayma Formu

Ünvanı: Etiler BST Gıda Market Hizmetleri Tic.Ltd.Şti

Adresi: Levent Mh Güvercin Sk No:4 Beşiktaş İstanbul

E-Posta: info@fresh.com.tr

Bu formla aşağıdaki malların satışına veya hizmetlerin sunulmasına ilişkin sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.

Sipariş No:

Sipariş tarihi veya teslim tarihi:

Cayma hakkına konu mal veya hizmet:

Cayma hakkına konu mal veya hizmetin bedeli:

Tüketicinin adı ve soyadı:

Tüketicinin adresi:

Tüketicinin imzası: (Sadece Kağıt üzerinde gönderilmesi halinde)

Tarih:

İnsan Kaynakları
Fresh Selective olarak iş ortaklarımıza ve ekip arkadaşı adaylarımıza değer veriyoruz. Onlarla büyüyeceğimizi biliyor ve iş koşullarını en sağlıklı şekilde yönetmeyi hedefliyoruz. Tüm adaylık ve ortaklık çözümleri için bize ulaşın.


info@fresh.com.tr

+90 850 305 33 34

**ÖRNEKTİR. KULLANMADAN ÖNCE KENDİ SİTENİZE UYGUN BİR ŞEKİLDE DÜZENLEYİNİZ**


GENEL:

1.Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.

2.Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.

3.Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.

4.Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.

5.Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım kılavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.

6.Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcı’ya iade edilmek zorundadır.

SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE:

7.Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.

KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:

8.Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Satıcı'ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade etmek zorundadır.

ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:

9.Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.

ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:

10.Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. ALICI , Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle Fatura da iade edilmelidir.

CAYMA HAKKI:

11.ALICI; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.

12.SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:

ŞİRKET

ADI/UNVANI:

ADRES:

EPOSTA:

TEL:

FAKS:


CAYMA HAKKININ SÜRESİ:

13.Alıcı, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Alıcı’ya Cayma hakkına ilişkin bildirim Mesafeli Sözleşmelerde ve İptal Koşullarında sunulmuş olup, Alıcı Cayma koşullarını bilerek sipariş vermektedir.

14.Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir.

15.Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks, e-posta veya SATICI tarafından bildirilen yöntem ile yazılı veya ilgili yöntemle bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.

CAYMA HAKKININ KULLANIMI:

16.3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)

17.İade formu, İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

İADE KOŞULLARI:

18.SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.

19.ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.

20.Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:

21.ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, iç giyim alt parçaları, mayo ve bikini altları, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, ALICI’ya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlara ilişkin mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.

22.Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.

23. Aşağıdaki mesafeli sözleşmeler yönetmeliği gereğince; cayma hakkının kullanılmayacak ürünler,

  • Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

  • Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

  • .Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI

24.ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.

ÖDEME VE TESLİMAT

25.Banka Havalesi veya EFT (Elektronik Fon Transferi) yaparak, ............, ........., bankası hesaplarımızdan (TL) herhangi birine yapabilirsiniz.

26.Sitemiz üzerinden kredi kartlarınız ile, Her türlü kredi kartınıza online tek ödeme ya da online taksit imkânlarından yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir

IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.